Hidratarea – Sucurile

În viaţa unui raw/vegan apa şi sucurile au un rol foarte important ( ar trebui în a tuturor).
Ignorăm de multe ori cât de importantă este apa pentru organism şi trăim deshidratati fără să ne dăm seama. Din cauza deshidratării ne putem simţi obosiţi şi fără vlagă.

Apa este un detoxifiant puternic, eliminând reziduurile. Fără suficientă apă toate procesele sunt încetinite, astfel că gândim neclar, ne simţim obosiţi fără motiv, ne enervăm des, avem ameţeli, dureri de cap, palpitaţii.

Cantitatea de apă pe care trebuie să o consume un adult este în funcţie de greutate , 35 ml/kg corp/zi . Pentru persoanele supraponderale se calculează la greutatea optimă , iar pentru copii astfel : bebeluşi 150ml/kg corp /zi ; 7 luni-2 ani 100 ml/kg corp/zi ; 11 – 18 ani 40 – 60 ml/kg/zi.
Exemplu : o femeie de 50 kg trebuie să consume 35 x 50 kg = 1750 ml
În această cantitate intră şi alte lichide dar 1-1,5 litri trebuie să fie apă şi restul ceaiuri, sucuri , supe etc.

Ştiaţi că perioada de maximă activitate a vezicii biliare este între orele 23 – 01 , iar a ficatului între orele 1-3? Deci ca să îşi desfăşoare bine treaba aceste organe, în interesul nostru evident , este bine să bem înainte de culcare 1 pahar de apă. De asemenea colonul are perioada maximă de activitate între orele 5-7 dimineaţa, deci 1-2 pahare de apă călduţă la trezire vor face minuni ….cafeaua mai târziu pentru că reţine apă şi este important că ea să circule.

După cele 2 pahare de apă , cu lămâie sau simple , că să păstrăm fluiditatea în organism , dar să ne şi energizăm bem smoothie sau mai pe româneşte – suc .

Ingerarea de substanţe nutritive de care are nevoie corpul încă de la prima oră a dimineţii activează creierul şi stimulează sistemul limfatic şi organele vitale . În acest fel sângele este detoxifiat , fapt care creează predispoziţia de a consumă alimente cât mai nutritive tot restul zilei.

Sucul meu preferat în această perioada este :

  • 1 mână mix de urzici, leurdă sau spanac,pătrunjel;
  • Zeama de la 1 lămâie;
  • 1 vârf banană sau 1 sfert avocado copt ( pentru cremozitate );
  • 1 cm ghimbir ( opţional ) – eu îl ador şi folosesc mereu;
  • 200-300 ml apă plata ( în funcţie de cât de gros îl doriţi ).

Simplu şi gustos – cât despre cantitatea de fier, magneziu, calciu, cupru, vitamina C din el ce să mai zic ……profitaţi din plin de verdele primăverii iar corpul vă va mulţumi . Doar Men sana în corpore sano nu e o vorba în vânt .

Şi încă ceva important : legumele nu se amestecă cu fructele, doar frunzele verzi merg împreună cu fructele .

Revenind la apă , este bine că înainte de masă de prânz cu aproximativ 30 minute să mai bem un pahar de apă pentru că va ajuta digestia …..şi astfel începem să ne apropiem şi de cantitatea optimă de apă pentru o zi .

2 comentarii

  1. Imi spuneti, va rog, de ce nu se amesteca legumele cu fructele? Fac frecvent suc de morcov, mar, portocala sau morcov, mar, sfecla. Le place copiilor si nu m-am gandit ca ar putea sa fie ceva in neregula.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *